Etikett: ingefära

Rödbetssnittar

Färgglada snittar med rödbeta och ingefärssenap – en god smakkombination!

Snittar med underbar röd färg från rödbeta i god smakkombination med senap och ingefära, serveras på krispiga svarta sesamkex. Goda som tilltugg till drinken, på buffébordet eller som förrätt till middagen.

Skriv ut recept
Rödbetssnittar
Portioner
stycken
Ingredienser
Portioner
stycken
Ingredienser
Instruktioner
  1. Riv rödbetan på den grova sidan av ett rivjärn.
  2. Blanda rödbeta med ingefärssenap, salladslök och kapris.
  3. Klicka upp rödbetsröran på sesamkexen och servera.

Tahinidressing med Ingefärssenap

Tahinidressing är gott på sallader, grillade rotfrukter eller som dipp till grönsaker. Basen i dressingen är ekologisk tahini, vatten och raw äppelcidervinäger. Reglera dressingens tjocklek genom att öka eller minska mängden vatten så du får den till önskad konsistens. Smaksättningen med Ingefärssenap ger dressingen härlig hetta och karaktär – tokgod dressing för oss alla som gillar senap och ingefära!

Skriv ut recept
Tahinidressing med Ingefärssenap
Instruktioner
  1. Rör ihop tahini och vatten i en skål så att de blandar sig väl. Reglerar tjockleken på dressingen genom att öka eller minska mängden vatten.
  2. Rör ner äppelcidervinäger och smaksätt med Ingefärssenap och lite salt.
  3. Servera som dressing på sallad, på varma grönsaker eller som dipp.

Banankaka

Saftig banankaka med kokos och ingefära!

Glutenfri och vegansk mjuk kaka med banan, kokos och ingefära! Härligt söt tack vare bananerna och kokoschipsen på toppen tillför gott krisp.

Skriv ut recept
Banankaka
Portioner
bitar
Ingredienser
Glutenfri mjölmix 3 dl
Portioner
bitar
Ingredienser
Glutenfri mjölmix 3 dl
Instruktioner
  1. Sätt ugnen på 175°C.
  2. Blanda mjöl, kokoschips (spara ett par matskedar till topping), bakpulver och kryddor. Mixa kokosolja, tre av bananerna, mandelmjölk, linfröägg och kokossocker i en separat bunke. Rör ner mjölblandningen i banansmeten och häll i en brödform klädd med bakplåtspapper. Skiva den sista bananen på längden och lägg på kakan. Strö över resten av kokoschipsen och grädda i mitten av ugnen i ca 1 timme eller tills kakan fått fin färg och börjat släppa från kanten. Låt svalna på galler.
  3. Banankakan är godast när den är saftig, grädda inte för länge. Känn med en sticka så märker du när den är klar.